Skip to content
Hays Recruiting experts worldwide
  1. Ik ben
    Ik ben
  2. Heb je al een login voor hays.nl of hays-response.nl log dan in met je bestaande gegevens

Employer Branding: het nut van een 'Werken bij'-website

Denkt u aan ‘werken bij’, dan denkt u aan vacatures. Natuurlijk vormt dit de basis voor werving van nieuwe medewerkers, maar pagina's die uw organisatie hiervoor hanteert bieden meer voordelen dan u denkt. Kandidaten verdiepen zich in uw core business, hun toekomstige werkomgeving en loopbaanmogelijkheden binnen uw organisatie. Verrijk deze informatie met video, beelden, Google Maps en uw ‘Werken bij’-website is een krachtige tool om de juiste talenten te bereiken en te overtuigen.

Employer Branding – Het Nut Van Een Werken Bij Website – Hays

Wat is een ‘Werken bij’-website precies?

Een ‘Werken bij’-website is een bedrijfspagina of microsite waarop de carrièremogelijkheden en de cultuur binnen de organisatie op een duidelijke manier worden weergegeven. De naam zegt het al:  hoe is het om bij organisatie X te werken?

Omdat deze informatie vaak flink verschilt van die van de ‘normale’ website, is een ‘Werken bij’-website een ideaal middel om het werkgeversmerk uit te dragen. Zo kunt u op een aantrekkelijke manier de vacatures en gerelateerde zaken goed op elkaar afstemmen. Daarnaast schetst u een compleet beeld van uw organisatie.

Hoe zorgt een ‘Werken bij’-website voor een sterk werkgeversmerk?

Een werkgeversmerk, ofwel Employer Brand, wordt versterkt door verschillende tools te gebruiken. Al eerder schreven we over Social Media, Content Marketing en Video.  Tools die u los kunt inzetten voor een sterk werkgeversmerk, maar die elkaar ook kunnen versterken op de ‘Werken bij’-website. In combinatie met de informatie over carrièremogelijkheden zorgt dit voor transparantie en een ideale manier om een ‘culturele fit’ te ontdekken.
 

Een compleet beeld met een 'werken bij'-website - Hays.nl

Vacaturepagina of microsite?

Met een dozijn vacatures doet u er goed aan om een dedicated gedeelte in te richten op uw website. Uw zoekfunctie beperkt zich dan tot deze omgeving en u krijgt de kans om de carrièremogelijkheden visueel aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk te presenteren.

Bij veel vacatures, verschillende vestigingen of uitgebreide informatie over opleidings- en groeimogelijkheden is het vaak wenselijk om een microsite te gebruiken en te koppelen aan de corporate website. Zo wordt uw algemene website technisch niet belast en kunt u andere functionaliteiten naar voren schuiven die op uw ‘Werken bij’-website belangrijker zijn dan op uw algemene website.

De voordelen van een ‘Werken bij’-website

Kandidaten zijn op zoek naar diepgaande informatie over hun volgende werkomgeving. Met een ‘Werken bij’-website benut u deze kans en geeft u antwoord op hun vragen. Andere voordelen zijn:

  • Ruimte voor storytelling en beleving
  • Transparantie over uw organisatie als werkgever
  • Onderscheidend vermogen in een concurrerende banenmarkt
  • Duidelijkheid over een ‘culturele fit’
  • Een vast platform voor al uw wervingsactiviteiten

 

Tools samenbrengen op uw 'werken bij'-website - Hays.nl

Wanneer is het tijd voor een ‘Werken bij’-website?

Met een ‘Werken bij’-website heeft u de ruimte om meer informatie te delen. Dat stimuleert uw activiteiten, als u het volgende wilt bereiken:

  • Een betere vindbaarheid van vacatures
  • Meer sollicitaties ontvangen
  • Meer sollicitaties ontvangen voor bepaalde afdelingen of functies
  • Sollicitaties ontvangen van hogere kwaliteit
  • Een bepaald imago veranderen
  • Complexe materie overbrengen
  • Meer transparantie

Employer Branding voor uw organisatie

Bent u op zoek naar advies op maat of wilt u meer lezen over een sterk werkgeversmerk? Laat uw gegevens achter of lees onze andere artikelen in de serie Employer Branding; Social Media Recruitment, Content Marketing, Video in Recruitment.

|