Skip to content
Hays Recruiting experts worldwide
  1. Ik ben
    Ik ben
  2. Heb je al een login voor hays.nl of hays-response.nl log dan in met je bestaande gegevens

Geef personeel de middelen voor de beste prestaties

Hays is er trots op de Officiële Recruitment Partner van Manchester City te zijn. We bekijken hoe u middelen en cultuur kunt gebruiken om een winnende omgeving te creëren als bron voor succes.

MCFC2.jpg

In 2014 opende Manchester City het modernste voetbal complex van de wereld. De City Football Academy werd opgezet om de Club de grootste mogelijke kans op succes te geven, zowel op als naast het voetbalveld. En zodra u het hoofdgebouw binnenkomt is het duidelijk hoe ver vooruit de club kijkt. Een quote van Sjeik Mansour, de eigenaar van Manchester Football Club, prijkt op de muur. Er staat: “We bouwen aan een structuur voor de toekomst, niet alleen een team van all-stars.” Het is een aangenaam sentiment, en eentje die wordt ondersteund door de faciliteiten die elke week door meer dan 450 eerste-teams en academy spelers worden gebruikt.

Het heeft 16 en een half voetbalveld (dat halve veld wordt gebruikt voor keeperstraining), drie sportscholen en zelfs een trimbos. Met gezonde kantines, medische ruimtes en meer. Overal wordt voor gezorgd.  

De nauwgezette aandacht voor detail is zeker indrukwekkend, maar niets is alleen voor de show. Elke faciliteit, elk apparaat of voordeel dat aangeboden wordt heeft vorm en functie.  

Mark Allen, Director van de City Football Academy, legt uit: “De Club is een thuis voor elite atleten en jeugd met buitengewoon potentieel. De faciliteiten zijn er om hen te helpen de beste prestaties te bereiken. Door onze spelers state-of-the-art apparatuur aan te bieden, met de juiste cultuur en de juiste mensen om hen te ondersteunen, kunnen we hen de beste kans op succes geven.”

Het is belangrijk om dezelfde logica toe te passen op elk willekeurige werkplek. Terwijl het onwaarschijnlijk is dat uw medewerkers een indoor voetbalveld nodig hebben om hun werk te kunnen doen, is het van vitaal belang hen samen met de voordelen die hun welzijn promoot en ondersteund, de technische middelen en uitrusting te geven om optimaal productief te zijn. Gebrek aan welzijn en slechte uitrusting kan de moraal en betrokkenheid verlagen, welke vervolgens productiviteit kan verlagen.

Rosemary Lemon, Group Head of Reward bij Hays zegt: “Het is zeer belangrijk om de hoogste waarde uit uw faciliteiten en voordelen voor uw medewerkers te krijgen. De meeste bedrijven hebben veel erg goede voordelen, maar ze worden niet altijd effectief gecommuniceerd en worden daarom voor lief genomen of niet volledig benut of gewaardeerd door medewerkers. Dit gaat niet over noodzakelijke kostenstijging of over het hebben van een “wensenlijstje”, maar over het positioneren van wat u al in huis heeft om een holistische cultuur van welzijn te creëren, zodat het doel van de beschikbare voordelen wordt begrepen en ze waarde creëren voor zowel de medewerker als het bedrijf.  

Samen met het hebben van de juiste tools om hun werk te doen, gaat het welzijn van werknemers over de juiste balans van fysieke en emotionele gezondheid, een goede omgeving om in te werken, vertrouwen hebben in financiële kwesties, leren en ontwikkeling en in staat zijn zowel het werkende als de persoonlijke levens succesvol te managen. De juiste balans in al deze gebieden geeft medewerkers een beter begrip van welzijn, hetgeen betekent dat zij van dag tot dag beter om kunnen gaan met de druk en uiteindelijk productiever zijn.”

Echter, de juiste hulpmiddelen zijn niets zonder de juiste houding, iets dat wordt erkend door Manchester City en Hays.

Alistair Cox, CEO van Hays legt uit: “Hier in mijn eigen bedrijf bij Hays, hebben we geïnvesteerd in state-of-the-art front office en back-end technologie, maar we hebben ook op productiviteit gerichte trainingsprogramma’s ontworpen om managers en consultants uit te rusten met de vaardigheden en kennis om hen te helpen teams in te schatten, data te benutten en hun tijd beter te plannen. Om mensen de beste prestatie te laten leveren moeten technologie en training zo ontwikkeld worden dat men voelt onderdeel te zijn van wat u probeert te bereiken.”

Dus, hoe kan personeel worden geïnspireerd om productiever te zijn? Cox stelt voor dat het zeker helpt hen een collectieve visie en focus te geven. “Medewerkers moeten zich geïnspireerd voelen en het grotere plaatje zien wat u, als team en bedrijf probeert te bereiken. Het is niet alleen de Raad van Bestuur die moet weten waar het bedrijf naartoe wil en hoe die legpuzzel in elkaar past. Iedereen moet het weten.”

Cox concludeert: “Ik geloof dat geïnspireerde, gefocuste en talentvolle medewerkers die de kracht van technologie omarmen, de oplossing zijn tot de productiviteitspuzzel. Investeer daarom dezelfde hoeveelheid in uw mensen als u doet in technologie en u plukt de vruchten. Want de één kan tenslotte niet zonder de ander."