Onze website maakt gebruik van cookies. Wanneer u verder gaat op deze website stemt u hiermee in. Meer informatie.

Woordvoerster Hays

Dream Teams

Teamwork speelt cruciale rol

Dream Teams 60x60Teamwork speelt een cruciale rol op het veld en in 'the world of work'. De grootste sportieve show ter wereld komt steeds dichterbij. Vanaf 12 juni 2014 zullen miljarden voetbalfans een maand lang in de ban zijn van het WK Voetbal in Brazilië.

De beste voetballers ter wereld uit 32 verschillende landen doen mee. Als officiële recruitment partner van Manchester City zullen we Vincent Kompany (België), Sergio Aguero, Pablo Zabaleta (Argentinië), Alvaro Negredo, David Silva (Spanje) en Edin Dzeko (Bosnië) steunen in hun wedstrijden tijdens het WK. 

Spanje en Argentinië zijn de twee favorieten voor de wereldtitel. Deze landen hebben een succesvolle historie als het gaat om van het aantrekken en ontwikkelen van  talent. Ze creëren ‘winning teams’. Met alleen met het juiste individuele talent kom je er niet, er is een team nodig om te winnen. Tijdens het WK in Brazilië in 1970, had Brazilië één van de beste voetballers ter wereld; Pelé. Maar ook Pelé had nog steeds uitstekend presterende teamgenoten nodig om de ‘perfect pass’ te kunnen creëren.

Teamwork is zowel op het voetbalveld als in ‘the world of work’ cruciaal. Elk team heeft spelers nodig die niet alleen naar hun eigen rol kijken, maar ook naar de taken en functies van de mensen om hen heen. Elk teamlid heeft de juiste drive en ambitie nodig en moet de strategie van het team volledig begrijpen. Als je deze elementen op de juiste manier weet te combineren, dan heb je een team van wereldformaat. Zowel in sport als in het bedrijfsleven. 

Uiteraard is sport ook ‘big business’. Zo werd de FIFA World Cup in 2010 in elk land ter wereld, inclusief Antartica en de Poolcirkel, uitgezonden. 3,2 Miljard mensen bekeken minstens 1 minuut van de World Cup, oftewel; 46,4 % van de totale wereldbevolking.

De ‘English Premier League’ (EPL) trekt 70% van de 2 miljard voetbalfans uit meer dan 200 verschillende landen. Als je China daar bij optelt kom je zelfs op 331 miljoen voetbalfans. Voetbalclub Manchester City alleen al is verantwoordelijk voor 220.000 uur van de wereldwijde televisie-uitzendingen per jaar.

Maar een sponsorschap met een voetbalteam bestaat uit meer dan alleen kijkcijfers. Voetbal kent vele overeenkomsten met ‘the world of work’. Van het werven van de juiste mensen voor de juiste posities, tot het harder en effectiever trainen dan de concurrent, tot het belang van het hebben van inspirerende leiders en visionaire managers, tot wat er gebeurt op het veld. Het zijn allen krachtige overeenkomsten tussen sport en ‘the world of work’.

Wij zijn trotse supporter van Manchester City. Het succes van de club komt voort uit het kunnen vinden van het juiste talent en het creëren van een ‘winning team’ - een benadering waar wij, als de recruitment specialist wereldwijd, volledig achter staan.
groepfoto artikel Dream Teams full size

|

Volg Hays op social media