Onze website maakt gebruik van cookies. Wanneer u verder gaat op deze website stemt u hiermee in. Meer informatie.

De werkgever als merk: 5 tools om talent aan te trekken

De opinie van de kandidaat over het bedrijf is van groot belang om de juiste werknemers aan te trekken. En het is die opinie waar u als werkgever invloed op kunt uitoefenen. Met deze vijf tools bouwt u aan een sterk werkgeversmerk.
 

De voordelen van employer branding
Voordelen employer branding - hays.nl

Het hebben van een sterk werkgeversmerk zorgt voor een positieve publieke en algemene opinie over het bedrijf en juist dat zorgt ervoor dat het steeds aantrekkelijker wordt voor potentiële werknemers om bij het bedrijf te komen werken. Daarnaast zorgt goede Employer Branding ervoor dat het direct duidelijker is voor de kandidaten met wat voor organisatie ze te maken hebben.

Lees meer over Employer Branding
 

Het nut van een werken-bij site
Het nut van een 'werken-bij' site - hays.nl

Denkt u aan ‘werken bij’, dan denkt u aan vacatures. Natuurlijk vormt dit de basis voor werving van nieuwe medewerkers, maar pagina's die uw organisatie hiervoor hanteert bieden meer voordelen dan u denkt.

Lees meer over 'werken-bij'-websites
 

Social media als versterkingsocial_media548.jpg

Social media bieden de mogelijkheid om het bedrijf op een transparante manier te laten zien, waardoor een ‘culturele match’ tussen werkgever en toekomstige werknemer sneller gevonden kan worden.

Lees meer over social media
 

Video als meerwaardevideo548.jpg

Waar u pagina’s vol kunt schrijven over uw bedrijf, trekt video de aandacht met de juiste sfeer, informatie en uitstraling. Dat is belangrijk om uw prospects en klanten te overtuigen, maar ook om de juiste kandidaat te werven voor uw vacature.

Lees meer over employer video's
 

De voordelen van content marketing
goede_voornemens548.jpg

Het concept Content Marketing, als onderdeel van het versterken van het werkgeversmerk, is van belang om klanten te binden aan de organisatie. Het onderwerp van de ‘content’ hoeft lang niet altijd het eigen product of de dienst te zijn, maar kan ook over een ander relevant onderwerp gaan.

Lees meer over content marketing

Volg ons op LinkedIn

Lees de Hays Journal