Gen Y - en de wereld van werk
Hays heeft onderzoek gedaan naar de behoeften en aspiraties van Gen Y. U krijgt hierbij een uniek inzicht in deze generatie.
We laten zien wat u kunt doen om dit talent aan te trekken, te motiveren en te behouden.
Het onderzoek naar generatie Y laat zien hoe jonge mensen kijken naar “the world of work”, wat voor carrière ze nastreven, welke beloningen ze verwachten en wat maakt dat ze tevreden zijn over hun werk. Wat voor werkomgeving inspireert generatie Y en hoe worden ze het liefst aangestuurd.
Daarnaast belicht het onderzoek de manier waarop Gen Y kijkt naar technologie en social media.
Over het onderzoek naar Gen Y
De resultaten van het onderzoek in Nederland zijn gebaseerd op 1000 ingevulde vragenlijsten.
34% van de deelnemers studeert fulltime, 10% is werkloos en 24% werkt parttime. Slechts 25% werkt fulltime. Nederland heeft daarmee de laagste arbeidsmarktparticipatie van young professionals geboren na 1980 van de onderzochte landen.