4 tips voor een succesvolle internationale uitbreiding

4 tips voor een succesvolle internationale uitbreiding

Een uitbreiding naar een nieuw land is een grote mijlpaal voor elke organisatie. En ook een van de meest uitdagende. Verschillende factoren moeten worden overwogen; van het vinden van de juiste mensen tot het vormen van een gebalanceerd team.

Tips voor een succesvolle internationale uitbreiding - Hays.nl

De afgelopen jaren heeft Manchester City steeds meer landen bereikt, waaronder Singapore en Abu Dhabi. Als Officiële Recruitment Partner van de club, en met decennia aan internationale recruitmentervaring, heeft Hays geholpen bij de inrichting van de club. De uitbreiding van de City Football Group is erg succesvol gegaan, en volgende uitbreidingen staan al op het programma.

Hoe kunt ook u een succesvolle internationale uitbreiding bereiken? We praten met Manchester City over de geheimen van het succes.

1. Communicatie is key

Wanneer u een nieuwe regio aandoet staat er lokaal altijd veel te gebeuren. Van het vinden van het juiste personeel, tot het opzetten van een geschikte goed uitgeruste werklocatie: het kan moeilijk zijn om tijd te vinden voor een pauze, laat staan voor een telefoongesprek. Toch is het enorm belangrijk om frequent goed contact te hebben met het hoofdkantoor.

“Het is heel belangrijk dat je tijdens het opzetten van internationale activiteiten en dochterondernemingen niet in een hermetisch afgesloten proces terecht komt, dat niet in contact staat met de groep”, zegt Isobel Hannen, Head of Attraction and Mobility. “Een consistente manier van werken, terwijl je jezelf verzekert van een sterke communicatielijn met de business, is essentieel om een succesvol personeelsbestand te hebben dat echt verbonden is met de doelstellingen.”

2. Zorg voor een mix aan ervaring

Uzelf verzekeren van het feit dat de leiders binnen de nieuwe uitbreiding volledig geschikt zijn voor de functie en hier ook naar uitkijken, moet één van uw topprioriteiten zijn. Het nieuwe kantoor moet de cultuur, de overtuigingen en de doelstellingen ademen vanaf dag één. Mede daarom is het essentieel om interne werknemers in te zetten tijdens de uitbreiding. “De detachering van senior leiders kan echt helpen een kickstart te geven in de nieuwe markt,” legt Hannan uit. “Het kan daarnaast een goede boost geven aan de carrière van uw werknemers wanneer promotie niet mogelijk is in hun huidige positie. Het kan loyaliteit en ontwikkelingen ten goede komen.”

Hoewel kennis van de organisatie bij elke start van een nieuw kantoor belangrijk is, vereist internationale uitbreiding ook een goed bewustzijn van de lokale cultuur en de bereidwilligheid om deze ook echt te aanvaarden. In 2015, toen City Football Group het eerste kantoor in Singapore opende, waren ze in staat om iemand van het leidinggevend personeel te positioneren in dit nieuwe kantoor, die kennis had van de lokale markt. “Het is belangrijk om de juiste mensen te herkennen om een nieuwe business op te zetten,” legt de Group HR Director van de City Football Group uit.
“In Singapore hebben we iemand naar voren geschoven die al erg lang bij ons werkte en zowel de business als de regio goed kende.

Zoals aangegeven: hoewel het hebben van kennis van het bedrijf belangrijk is, is een gelokaliseerde aanpak net zo belangrijk. We moeten voorkomen dat er wordt gezegd ‘dit is wat we doen in Manchester, dus we moeten exact hetzelfde doen in jullie regio’. Er moet flexibiliteit zijn om anders te werken, indien gewenst.”

3. Neem effectief werknemers aan

Het effectief aannemen van nieuwe werknemers is vooral belangrijk wanneer zij geplaatst worden uit de buurt van het hoofdkantoor. Een sterk introductieproces voor nieuwe collega’s garandeert een goed besef van de doelstellingen van het bedrijf. Voor Manchester City betekent dit dat het leidinggevend personeel wordt aangemoedigd om direct van dichtbij te ervaren hoe de club werkt.

“Het gaat er ons om dat leidinggevend personeel de club écht begrijpt en zoveel mogelijk mee krijgt van de club,” geeft de Group HR Director van de City Football Group aan. “Wanneer we een nieuw senior persoon in een buitenlands kantoor aannemen, komt deze eerst een periode naar Manchester om te leren over de business en om verschillende leden van het team te ontmoeten en zo onze aanpak te begrijpen. We sturen ze liever twee weken op pad om verschillende kantoren te bezoeken, af te spreken met onze mensen en te laten begrijpen hoe alles in elkaar zit dan dat we ze neerzetten voor een computer en een video laten zien die ons model aan ze uitlegt. Het geeft de persoon in kwestie meer inzicht in hoe wij werken. Als een werknemer een goed bewustzijn heeft van onze werkwijze, hebben ze een grotere kans om succesvol te zijn in hun eigen markt.”

4. Zorg voor een duidelijke focus

Zelfs in het geval van een zeer flexibel team, moeten bedrijven altijd voorzichtig zijn om niet te vroeg teveel te willen. Hoewel het aantrekkelijk is om alles op te offeren in dienst van de business, kan het z’n doel voorbij streven. Christine Wright, Managing Director van Hays Azië adviseert bedrijven om gefocust te blijven en een klein aantal zakelijke doelen in een lokale markt te behalen. “En doe dit uitzonderlijk goed, voordat je nog verder uitbreidt,” Wright gelooft er in dat een sterke reputatie in het nieuwe gebied eerst moet worden opgebouwd voordat de doelen vergroot worden.

Het allerbelangrijkst is dat u als bedrijf plezier beleeft aan het inrichten van nieuwe teams in een nieuwe markt. Een uitbreiding in welke mate dan ook is altijd een fantastische nieuwe kans, of dit nu voor de eerste of de vijftigste keer is. Hoewel elke verandering uitdagend is, is het belangrijk dat u hierbij denkt aan de kansen die het voor de business oplevert.

Block SFMC contact fomr

Neem contact met mij op

Heeft u een vraag of opmerking? Wij nemen graag contact met u op.


  • Met het invullen van dit formulier geeft u aan op de hoogte te zijn van ons privacybeleid welke uitlegt wat wij met uw persoonsgegevens doen.

block volg hays op social

Volg Hays op social media

Volg Hays op LinkedIn - Hays.nl      Volg Hays op Instagram - Hays.nl      Volg Hays op YouTube - Hays.nl      Volg Hays op Facebook - Hays.nl

block mcfc alle artikelen

Meest gelezen artikelen

Moeite met uw elevator pitch?
Elevator pitch | Manchester City FC - Hays.nl
De aanvoerder van het Manchester City Women's team geeft 3 tips.

Lees het artikel...


Het spotten van talent
Het spotten van talent | Manchester City - Hays.nl
Net als de recruitment experts van Hays, is Manchester City gespecialiseerd in het spotten van talent.

Lees meer...


Communicatielessen van voetbalveld tot werkplek
Communicatielessen | Manchester City FC - Hays.nlOrganisaties kunnen veel leren van de communicatie binnen goed presterende voetbalteams.

Lees meer...
 

Generatiediversiteit
Generatiediversiteit | Manchester City FC - Hays.nl
Laat verschillende generaties goed samenwerken, dat is de basis voor een sterk team.

Lees meer...


Maak uw klanten betrokken
Betrek uw klanten | Manchester City - Hays.nl
In een wereld van online reviews is klantbetrokkenheid nog nooit zo belangrijk geweest.

Lees meer...

 

4 tips internationale uitbreiding
Internationale uitbreiding | Manchester City - Hays.nl

Een internationale uitbreiding is een mijlpaal voor elke organisatie. En ook één van de meest uitdagende.

Lees meer...


Transfers binnen de zakenwereld
Transfers binnen de zakenwereld | Manchester City - Hays.nl
Slimme werkgevers bieden medewerkers de kans om internationaal stappen te maken binnen de organisatie.

Lees meer...


Geef medewerkers de middelen voor goede prestaties
Geef medewerkers de middelen voor goede prestaties - Hays.nlHoe kunt u medewerkers inspireren om productiever te zijn? Samen met Manchester City kijken we naar de bron voor succes.

Lees meer...

block ik heb een vacature

Ik heb een vacature

Wij geloven dat de juiste kandidaat een organisatie kan veranderen.