Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen voor werknemers

 

Waarom zou ik kiezen voor Hays?

  • Wij geven tips & tricks die de slagingskans van uw sollicitatie vergroten
  • Door de warme contacten met opdrachtgevers komt uw cv altijd bovenop de stapel terecht
  • Vacatures die nog niet op vacaturesites te zien zijn worden onder uw aandacht gebracht.
  • Wij doen de onderhandelingen voor u, zoals salariswensen of arbeidsvoorwaarden
     

Ik heb problemen met het gebruik van jullie website
Onze website werkt het best met de browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox, Google Chrome of Safari. De meeste problemen kunnen verholpen worden door het verwijderen van de browsing geschiedenis en cookies, dan de browser te sluiten en opnieuw openen. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies. Wanneer u de cookies niet hebt geaccepteerd kan de website-ervaring ook minder zijn. Als laatste, onze website maakt gebruikt van Java, klik hier om te controleren of u de meest recente versie van Java gebruikt.

Wat is het voordeel van een account op jullie website?
Met een login kunt u meerdere vacature alerts (Job Alerts) opslaan en ontvangt u automatisch een e-mail of WhatsApp wanneer een soortgelijke vacature wordt geregistreerd op onze website. Daarnaast kunt u gemakkelijk solliciteren en heeft u een overzicht van al uw sollicitaties en eventuele gesprekken.

Hoe kan ik een account aanmaken?
U kunt een account aanmaken via de button ‘Log in’ rechtsboven op onze website. Helaas is dit nog niet mogelijk op een telefoon.

Ik heb een account aangemaakt, maar ik ontvang geen bevestigingse-mail
Waarschijnlijk heeft u eerder al eens uw cv gestuurd en is er al een account aangemaakt. U kunt inloggen via ‘Log in’ of als u uw wachtwoord niet weet via ‘Log in > Wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanmaken, waarna u toegang krijgt tot uw account.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, of wil deze aanpassen.
Klik op ‘Log in’ rechtsboven op de website. Kies dan voor ‘Wachtwoord vergeten’ (op een mobiele telefoon vindt u deze optie onder het hamburgermenu). Nadat u uw e-mailadres hebt ingevuld zal u een e-mail ontvangen waarmee u een nieuw wachtwoord aan kunt maken.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik ontvang geen e-mail
Meestal gebeurt dit omdat uw e-mailadres niet bekend is bij ons. Misschien heeft u een login aangemaakt met een ander e-mailadres? Als u geen ander e-mailadres heeft dan heeft u waarschijnlijk toch geen account op onze website. Klik dan op ‘Log in’ en maak alsnog een account aan.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?
Login op onze website. Onder de tab ‘Mijn Account’ kunt u uw gegevens aanpassen. Wanneer u geen account heeft op onze website, maar uw gegevens staan wel in ons kandidatenbestand, dan kunt u uw aanpassingen doorgeven per e-mail.

Wat is een vacature alert (Job Alert)?
Met een vacature alert ontvangt u de nieuwste vacatures, die passen bij uw profiel, direct in uw mailbox of via WhatsApp.

Ik wil mijn vacature alerts aanpassen of verwijderen
Wanneer u een vacature alert heeft aangemaakt via uw account op onze website, dan kunt u deze na inloggen, onder ‘Mijn Account’ aanpassen of verwijderen. U kunt een specifieke vacature alert ook stopzetten door u uit te schrijven onderaan de Job Alert-email.

Waar vind ik jullie contactgegevens?
Naast de vacature staan de gegevens van de betreffende consultant. Kantooradressen vindt u onderaan de pagina bij ‘Contact’. Indien gewenst kunt u ook een live chat starten linksonder op de pagina.

Hoe voeg ik een motivatiebrief toe aan mijn sollicitatie?
Wanneer u solliciteert via onze website kunt u maar één document toevoegen. U kunt het beste uw motivatie bovenaan, of onder uw cv zetten, in één document.

Ik heb gesolliciteerd, wanneer kan ik een reactie verwachten?
In de meeste gevallen kunt u binnen een week een reactie van ons ontvangen. Echter, afhankelijk van het aantal reacties kan dit ook wat langer duren. U kunt altijd contact opnemen met de consultant, de gegevens vindt u bij de betreffende vacature. Of bekijk ons sollicitatieprocess, waarin we aangeven wat u kunt verwachten nadat u heeft gesolliciteerd.

Ik wil in het buitenland werken
Hays heeft veel kantoren verdeeld over 33 landen. Klik hier voor een overzicht van al onze landen, met hun websiteadressen. Lees hier meer over het maken van een cv voor in een ander land.

Geven jullie ook loopbaanadvies?
Jazeker, wij geven tips bij het zoeken naar een baan, hulp bij sollicitatiegesprekken, advies voor uw eerste werkdag en artikelen over verdieping binnen uw huidige rol. Een totaaloverzicht vindt u hier.

Ik wil mij uitschrijven voor e-mailmarketing
U kunt zich onderaan iedere e-mail uitschrijven. Daarnaast kunt ook via ‘Mijn Account’ uw voorkeuren voor berichtgeving aanpassen. Lukt uitschrijven niet, neem dan contact met ons op.

Ik wil all mijn gegevens van uw website en uit uw kandidatenbestand verwijderen
Stuur ons een e-mail en wij zullen uw gegevens verwijderen. Wij laten u vervolgens weten wanneer dit gedaan is.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Op onze klachtenpagina vindt u meer informatie over hoe u een klacht kunt indienen.

Veelgestelde vragen voor werkgevers

Waarom zou ik zaken doen met Hays?

Ik heb problemen met het gebruik van jullie website
Onze website werkt het best met de browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox, Google Chrome of Safari. De meeste problemen kunnen verholpen worden door het verwijderen van de browsing geschiedenis en cookies, dan de browser te sluiten en opnieuw openen. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies. Wanneer u de cookies niet hebt geaccepteerd kan de website-ervaring ook minder zijn. Als laatste, onze website maakt gebruikt van Java, klik hier om te controleren of u de meest recente versie van Java gebruikt.

Hoe vind ik de juiste kandidaat?
Wij geloven dat de juiste persoon in de juiste baan uw organisatie kan veranderen. Wij helpen u graag met het vinden van deze kandidaat en doen dit op een ‘no cure no pay’ basis. Registreer vrijblijvend uw vacature of neem contact met ons op.

Hoe kan ik een vacature aanmelden?
U kunt online vrijblijvend uw vacature registreren waarna een consultant contact met u opneemt. Ook kunt links onderaan de website een live chat met ons starten of contact met ons opnemen.

Wat is outsourced recruitment?
Recruitment Process Outsourcing (RPO) houdt in dat u de recruitment van uw vaste personeel aan een externe partij uitbesteedt. Hays weet als geen ander hoe belangrijk recruitment is voor een organisatie en hoe essentieel daarom de relatie met een RPO provider is.

Kunnen jullie helpen met Employer Branding?
Jazeker. Wij leggen u graag de voordelen uit van een sterk werkgeversmerk en adviseren u welke tools u kunt inzetten om uw employer brand sterker te maken.

Geeft u ook managementtips?
Wij geven gedegen advies over het zoeken naar talent en het motiveren van uw team. Daarnaast schrijven wij regelmatig informatieve artikelen voor diverse branches, publiceren wij magazines en doen onderzoek naar de meest uiteenlopende zaken. Daarnaast schrijven wij blogs over de arbeidsmarkt en nieuws in recruitment.

Hoe kan ik contact opnemen met Hays?
U vindt onze kantooradressen onderaan deze pagina onder ‘Contact’. U kunt ons ook een e-mail sturen of onderaan de pagina een live chat starten met één van onze medewerkers.

Hoe kan ik een klacht indienen?
Hays verwacht van al haar werknemers dat zij zich aan de hoogste gedragsnormen houden en alle wetten en voorschriften naleven. Alle vormen van ongepast gedrag worden zeer serieus genomen.
Heeft u een klacht? Gelieve te mailen naar onze juridische dienst.

block zoek vacatures

Zoek vacatures

Wij geloven dat de juiste baan je leven kan transformeren.

block ik heb een vacature

Ik heb een vacature

Wij geloven dat de juiste kandidaat een organisatie kan veranderen.
 

Block SFMC contact fomr

Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek

  •  
    Door dit formulier in te vullen bevestigt u dat u op de hoogte bent van ons Privacybeleid waarin wordt uitgelegd wat we met uw persoonlijke gegevens doen.